torsdag 22. juli 2010

en dyr pris å betale?



jeg har jo tatt helt av dette første halvåret med netthandling( mammapermisjon, lite ute blant folk), og det har jo også da blitt en del utenlandsshopping, kjeeempegøy, også så "billig" som det er i forhold til prisene i norge!
det er lett å gå i den "fellen", for de utenlandske nettsidene informere sjelden eller aldri om at andre land som handler hos dem også må betale toll og moms til GODE, GAMLE NOREEEEG f.eks..så når man legger på alt dette, er det da verdt det, å handle utenlands og "spare" penger??det kommer an på synes jeg, flere faktorer som spiller inn for min del:
- du kan få unike klær, sko, accessoirer som ikke hele norge og alle vennene dine har kjøpt på H&M
- klarer du å få til en handel på UNDER 200,- så slipper du jo unna alt det moms og toll-styret da..men da er det jo greit at frakten ikke koster flesk også da ;)
- er kjolen eller skoene VERDT at du må betale momsen og tollen fordi du ikke klarer å "leve" uten dette ;)
dette er noen av mine faktorer da=)
men jeg må si at det er "ergelig" da, når den jævla regningen med toll og moms kommer i posten i ETTERKANT av det du har kjøpt...bedre å få det på en eventuell hentelapp til posten da når du skal hente pakken=)

ps: sure på ASOS om dagen, bestilte en topp for ca "hundre" år siden, tok normal levering, et par dager etter jeg betalte toppen ser jeg at de har satt den på salg, okey greit nok tenkte jeg, for jeg får den jo snaaart og gleder meg til å bruke den! men på den datoen de sier jeg må holde meg hjemme for den blir levert på døren, så kommer det ikke en sjeeeel med noen som helst slags topp på døren min...nå er det gått over 1 uke siden den toppen skulle vært her....ikke sett den flagre forbi her engang=( så jeg vet ikke om det er posten/leveringssystemet eller asos jeg skal være sur på, for forrige gang jeg fikk levering fra dem kom det også myyye senere enn det stod på leveringsbeskjeden fra asos, og da hadde det visstnok blitt "feilsendt" til ett eller annet pakkesenter i oslo eller hvor det var!!!! jeg bor IKKE i oslo, og det står virkelig ikke på leveringsadressen min heller =(såååå, jeg får bare vente i spenning da...ellers har jeg vel kastet penger ut av vinduet, noe som passer GLIMRENDE nå i disse "finankriser" hjemme i heimen våres =P

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar