torsdag 17. november 2011

komplimenter

komplimenter:

er DU flink til å gi bort komplimenter? eller en kompliment? ( haaater forresten at det heter EN kompliment!!! synes det burde gjøres om til ETT kompliment!!!!, jesus!!!)

uansett( er jo ikke norsk-kurs vi driver med heller), er dette noe du tenker på i hverdagen?
noen mennesker er helt fantastiske til å gi bort slike, og herreguuud så mye det betyr for selvfølelsen!!! jeg skulle virkelig ønske jeg fikk flere av de!!!
jeg har vel sånn ca 3 mennesker rundt meg som er kjempeflinke på å gi ros og komplimenter, to av de har jeg ikke daglig kontakt med( skulle virkelig ønske jeg hadde det, siden det er så utrolig koselig å hære at man har gjort noe "riktig" som er verdt å legge merke til =)

men så er jeg så heldig å ha 1 person i mitt daglige liv som er übersøt til å gi komplimenter:
nemlig sønnen min <3 han er så søøøøøøt!!! selv om jeg føler jeg kunne trengt en dusj, vasket håret, eller at sminken har smeeeltet utover ansiktet i løpet av natten, han er der han vettu, og sier søte ting til mamman sin!
"så pen du er i dag, mamma!"
" så fin du er på håret, mamma!"
"du har jammen fiiint hår, mamma, med fin farge!"
"jeg er glad for at du er mamman min, for du er den beste mamman som finnes!"
"du er snill, mamma, tusen takk!"

så tuuusen takk til deg, min beste, lille gutt, du gjør dagen min fullkommen! <3

bare husk: en kompliment er noe du skal til deg, ikke flås det bort! voks på komplimentet du har fått, sol deg i glansen av det =)

og husk: kanskje du ikke bare skal ta og ta og ta imot komplimenter, men faktisk også gi bort en nå og da? tenk hva du gjør for det mennesket akkurat den dagen!

selv om et menneske virker selvsikker på forskjellige ting, kan det hende han/hun ikke helt har troen på seg selv inni seg, og aaakkurat i dag kunne trengt noen rosende ord....

siden jeg har jobbet som butikksjef i 11 år( ELLEVE ÅÅÅÅÅR!!!) , så vet jeg hva det vil si å ikke få så mange rosende ord, de på "toppen" i en bedrift husker ikke alltid/ har tid til å komme med ros, for de må ta tak der det "brenner", dvs at så lenge du ikke hører noe så er alt bra....men at du får jo høre det når ikke alt er på "stell"....kjipt, men sant....så jeg håper jo selvfølgelig nå da, at jeg kan få noen rosende ord på veien ettersom jeg ikke er butikksjef lenger, og jeg nå har butikksjefer som jobber direkte med meg....bare de husker at det å gi tilbakemeldinger uansett( både ris og ros) er viktig for å vite om man faktisk gjør en god jobb...

ha en strålende dag, alle sammen!!!
dere er FANTASTISKE!! =)
oooog, det finnes ALLTID noe man kan komplementere et menneske for, ALLTID.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar