torsdag 16. august 2012

interesser og hobbyer

husker ikke om jeg har skrevet om dette tidligere, men shit, la gå =)

i går fikk jeg spørsmål om hvordan jeg kunne bruke penger på "sånt tull", jeg hadde vært på Kremmerhuset og kjøpt meg en skinnfell med tilhørende pute som jeg skal ha i en sofa som har blitt (mal)plassert på soverommet våres, at jeg heller kunne brukt penger på en sydentur.
måtte fnise litt inni meg, for det første har jeg aldri vært i syden, ser jo nå at det begynner å bli et "must" i dette landet om man skal få i seg D-vitaminer, men uansett, poenget mitt er at vi har jo alle våre interesser, forskjellige hobbyer som vi liker å bruke pengene våres på, og nei, sydenturer er bare ikke en ting jeg ønsker å bruke masse penger på.
jeg eeeeeelsker klær og sko og litt dill, som pledd og lys, til huset.
dette er min hobby, og om jeg ikke har de samme interessene som nabo`n, så er det vel ikke feil for det??!!
hvis noen har dilla på biler, så er det ganske logisk for den personen å bruke mye tid og penger på deler og å hyppig kjøpe seg nye biler.....

noen hobbyer og interesser er mer akseptable enn andre, men vi er alle forskjellige, og takk guuuud for det, tenk om alle hadde eeeeelsket akkurat de klærne og skoene jeg gjør, hjeeeeelp, hadde jo ikke blitt igjen noe til meg ;)

om jeg er materialistisk? ja, jeg er nok det, for klær og sko gjør meg glad! men jeg skylder på at det ligger i genene jeg =P bestemoren min, den aaaaaller, aller beste i hele verden, var en ganske så stilig dame som gikk fast til frisøren for farging og krølling og stelling, hadde en stilren stil i klær og sko.
mamma har også alltid fulgt trender og mote, det vil ikke si at hun har kjøpt det dyreste av merker, men hun liker å føle seg stilig og trendy, noe hun gjør =)

MEN mamma og jeg er våres egne frisører mesteparten av tiden, dette er det ingen av oss som har brukt noe særlig penger på, hohoho, hun og jeg klipper og farger oss selv, og neeeeiii, vi fikser ikke hverandre, vi gjør det SELV!!  i snitt igjennom livet har jeg kanskje gått til frsøren èn gang hvert 2.år...

ikke døm meg fordi jeg har kjøpt meg en ny topp....igjen....for jeg bruker mest sannsynlig ikke penger på slikt som du gjør, og jeg betaler for det selv med penger jeg har tjent selv med KONSTANT jobbing, og jeg LIKER å jobbe, så det er en bra kombinasjon dette her ;)
dessuten kan det jo hende jeg går lei av en topp eller en sko her og der, og da er muligheten stor for at nettopp DU får den toppen/skoen ;)

har du en interesse/hobby du bruker penger på?

PS: jaaaa, jeg vet at man kan bruke pengene sine til å SPARE også...dette er noe jeg tenkte jeg skulle begynne å prøve ut i den nærmeste framtid ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar